Anmeld jordflytningen digitalt
Når du anmelder jordflytning, skal du altid vedlægge et kortbilag eller en skitse, der viser, hvor jorden er gravet op.
Hvis jorden indeholder synlige fremmedlegemer i form af tegl, beton, træ, asfalt eller andet affald, skal det frasorteres inden jorden flyttes. De frasorterede materialer håndteres derefter jf. Helsingør Kommunes regulativer for affald.
Gebyr
Fra 1. december 2022 opkræver vi gebyr for sagsbehandling hos virksomheder, der anmelder flytning af jord, som er erhvervsaffald.
For hver anmeldelse skal virksomheden betale et startgebyr på 315 kr. Startgebyret inkluderer modtagelse af anmeldelse, oprettelse af sag, gennemgang af oplysninger fra anmelder samt evt. kvittering/anvisning.
Hvis sagsbehandlingen varer mere end 30 minutter, skal virksomheden betale for den yderligere tid der bruges på anmeldelsen. Det kan fx være tid til efterspørgsel af yderligere oplysninger, gennemgang af større mængder data, forespørgsler hos jordmodtager andre kommuner og andet. Taksten er p.t. 157,50 kr. pr. 15 minutter.
Kommunen skal opkræve gebyr for sagsbehandlingen. Det står i § 18, stk. 5 i Bekendtgørelse nr. 938 af 20-06-2022 om affaldsregulativer, -gebyrer og -aktører m.v.